پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 3 اسفند 1400/ شماره 471
روزی برای معاملات با قیمت پایه، عقب نشینی میانگین روزانه نیما، صعود دلار صرافی به دنبال دلار آزاد، هجوم نفت به قله 100 دلار، آشوب در بازار، ادامه رشد آرام بورس تهران،

 روزی برای معاملات با قیمت پایه
مطابق معمول سه شنبه ها، امروز معاملات گروه پلی اتیلن ها، پت بطری و نساجی و ABS ها در بورس کالا انجام شد. به جز پت های بطری و نساجی و برخی کالاهای تزریقی، بیشتر کالاها با قیمت پایه معامله شد. حتی در کالاهایی که خریداران برای خرید آن به رقابت پرداختند هم درصد رقابت ها کمتر از هفته قبل بود.

عقب نشینی میانگین روزانه نیما
هر چند میانگین هفتگی دلار نیمایی امروز هم افزایشی بود و نسبت به یکشنبه 30 تومان رشد داشت اما عقب نشینی میانگین روزانه به کانال 24 هزار تومان، علائم تغییر مسیر میانگین هفتگی را هم نمایان کرد. میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز 24,104 تومان بود که در صورت ثبات یا کاهش بیشتر میانگین روزانه، می توان انتظار داشت نیما به زودی، کاهشی شود.

صعود دلار صرافی به دنبال دلار آزاد
امروز دلار آزاد تا 24,450 تومان هم پیش رفت و نسبت به آخرین قیمت دیروز، 300 تومان افزایش داشت. به دنبال صعود شتابان دلار آزاد، دلار صرافی هم با 179 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت دیروز، به 24,783 تومان رسید.

هجوم نفت به قله 100 دلار
بعد از تصمیم شب گذشته پوتین در به رسمیت شناختن استقلال دو ناحیه شرقی اوکراین، نفت که در محدوده 94 دلار بود، شب گذشته به 96 و از 99 دلار گذشت. با ادامه بازار برنت کاهشی شد و تا 97 دلار عقب نشینی کرد. آخرین قیمت نفت برنت تا ساعت 16 امروز، 97 دلار و 76 سنت بود.

آشوب در بازار
امروز بازار آزاد محصولات پتروشیمی تحت تأثیر خبر یک کلاهبرداری، در رکود نسبی بود. قیمت ها به سختی اعلام می شد، برخی دست از کار کشیده بودند و معاملات به حداقل رسیده بود. امروز در بازار آزاد کالاهای پ پ شیمیایی 440L و 548R با 500 تا 1700 تومان، بیشترین افت را داشتند و پ پ های نساجی هم 200 تا 800 تومان کاهش داشتند. در کالاهای پر مصرف نایلون و نایلکس هم سنگین فیلم با 300 و سنگین بادی و سبک فیلم با 200 تومان کاهش، بیشترین کاهش امروز را به نام خود ثبت کردند. پلی استایرن معمولی 500 و ABS ها هم نسبت به دیروز، 700 تومان کاهش داشتند.

ادامه رشد آرام بورس تهران
شاخص کل بازار سرمایه، امروز را هم با 3 هزار واحد صعود به پایان رساند و در خاتمه معاملات امروز، شاخص کل به 1 میلیون و 284 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟